Webinaari

Viestinnän palvelumuotoilu projektiviestinnässä 

11.11.2025 klo 09 – 10

Teams

“Kalleinta viestintää on sellainen, jota kukaan ei kuluta.” 

Miten viestit vaikuttavasti aikana, jolloin huomion tavoittaminen on vaikeampaa kuin koskaan? Viestitulva moninkertaistuu koko ajan, ja tekoälyn kaltaiset teknologiset innovaatiot tekevät kasvutahdin entistä hurjemmaksi. Infoähkystä kärsivien ihmisten keskittymiskyky on koetuksella. Luottamus viestintään rakoilee. 

Jotta voimme onnistua viestinnässä, avainasia on ymmärtää, mitä ihmiset todella tarvitsevat ja tuntevat. Viestinnän palvelumuotoilussa näemme viestinnän sananmukaisesti palveluna niille, jotka haluamme tavoittaa.  

Tervetuloa webinaariin tutustumaan viestinnän palvelumuotoiluun menetelmänä ja pohtimaan, miten sitä voisi hyödyntää projektiviestinnässä. 

Keskustelemme seuraavista teemoista: 

  • Mistä syntyy vaikuttava viestintä? 
  • Millainen on viestinnän palvelumuotoilun prosessi? 
  • Miten eri tavoin muotoilua voi soveltaa viestinnässä? 
  • Käytännön esimerkkejä 

Puhujina ja keskustelun herättäjinä toimivat syksyllä 2024 julkaistun Viestinnän palvelumuotoilu -kirjan kirjoittajat Elina Piskonen ja Salla Syrman.    

Salla Syrmanilla on takanaan pian 20 vuoden monipuolinen ura viestinnän kehittäjänä,  valmentajana ja viestintäkonsulttina. Hänet tunnetaan selkeän ja asiakaskeskeisen viestinnän intohimoisena puolestapuhujana, jolla on aina jakaa käytännönläheisiä neuvoja. Hän on ottanut viestinnän palvelumuotoilun menetelmät kiinteäksi osaksi työkalupakkiaan ja soveltanut niitä lukuisiin tarkoituksiin, työyhteisöviestinnän kehittämisestä brändin äänensävyn muotoiluun. Salla toimii osakkaana Viestintätoimisto Kaiussa. Työelämässä hän on vahvistanut osaamistaan opiskelemalla markkinointiviestinnän johtamisen tutkinnon ja sertifioitumalla fasilitaattoriksi. Tällä hetkellä hän opiskelee työn ohella muutosjohtamisen YAMK-tutkintoa

Elina yhdistää työssään palvelumuotoilun ihmiskeskeisen lähestymistavan ja pitkän kokemuksensa viestinnän, asiakaskokemuksen ja organisaatioiden kehittäjänä. Hänet tunnetaan tärkeästä pioneerityöstään palvelumuotoilun tuomisessa Suomen viestintäkentälle. Elina on vetänyt lukuisia projekteja, joissa palvelumuotoilun avulla on parannettu työntekijäkokemusta ja sisäistä viestintää sekä kehitetty henkilöstön arjessa toimivia digitaalisia palveluita ja sujuvia prosesseja. Aiemmin viestintätoimisto Kaiun palvelumuotoilujohtajana toiminut Elina työskentelee nykyään julkisella sektorilla asiakaskokemuspäällikkönä ja soveltaa  viestinnän palvelumuotoilua työssään päivittäin. 

Tämä webinaari toteutetaan yhteistyössä IPMA Young Crew Finlandin kanssa.

Salla Syrman
Salla Syrman
Elina piskonen
Elina Piskonen